איך תחברו את העובדים לארגון שלכם?

פסקי דין ודיני עבודה

בקרת כניסה ובטחון

תרבות ארגונית

ניהול עובדים

רווחה וחווית עובד

שכר ותגמול

שימור עובדים וטאלנטים

ניהול נוכחות

שעוני נוכחות

הערכת עובדים

גיוס

איך תחברו את העובדים לארגון שלכם?

בעבר, מקומות התעסוקה היו נמדדים על פי סוג העבודה, רמת הקושי שלה, משכורת ובעיקר בטחון תעסוקתי לטווח ארוך. אם תתייעצו עם ההורים/ הסבים שלכם היכן כדאי לעבוד, הם ישר יענו משרדים ממשלתיים, תאגידים גדולים – שהעבודה בהם לאו דווקא מעניינת / ריווחית אבל הבטחון התעסוקתי והתנאים הברורים הם שיצרו את התשובה החד משמעית לדור שחיפש בטחון וודאות כלכלית.

כיום המצב שונה מאוד, עם התקדמות הדורות נכנסו פרמטרים נוספים שטורפים את הקלפים ומשנים את סדרי העדיפויות ואף נותנים במה לנושאים שבעבר כלל לא עניינו את העובדים. כיום ישנה פריווילגיה לאנשים לבחור את מקום העבודה שלהם ולנהל משא ומתן על תנאים והטבות ושלא כמו בעבר, הכח אינו נמצא בידי המעסיק, אלא בידי העובדים שלא חוששים לעבור ממקום למקום ולטייב את התנאים שלהם.
עיקר הדברים שהעובדים מחפשים היום הם איזון בית- עבודה, יכולת לעבוד גם מרחוק- היברידי, הגשמה עצמית והבטחה לקידום והתפתחות אישית במסגרת העבודה, בנוסף יש דגש גדול מאוד על האווירה, הטבות חברתיות, מחוברות העובדים לארגון ויצירת קשר רגשי לערכים ולזהות הארגונית. עם כל זאת, הדרישות הללו מגיעות עם מוכנות מצד העובדים לעבוד יותר שעות ולהיות בזמינות גבוהה יותר ובמסירות למקום העבודה כאשר חשים חלק מההווי והזהות שלו- כך ששני הצדדים יוצאים נשכרים מהתמורות שחלו בעולם התעסוקה, העובדים מטייבים את התנאים ומרגישים חלק בלתי נפרד מהארגון והמעסיקים מרוויחים עובדים שנותנים את כל ליבם ומתייחסים לעסק ולארגון כאל שלהם.

מתוך ההבנה שהמרכיב המשמעותי בגיוס עובדים טובים ובשימורם הוא תחושת המחוברות שלהם לארגון ומתוך כך מחוייבות אליו ולהצלחתו, אספנו כמה טיפים שיגרמו לעובדים שלכם להרגיש חלק בלתי נפרד מהארגון ולתת מעצמם במסירות והשקעה.

1. ניהול אישי – לעובדים שלכם יש מנהל אחד אבל לכם יש הרבה עובדים, כל עובד צריך להכיר את המנהל שלו ולדעת להתנהל מולו על כלל מרכיבי אישיותו ושיטות הניהול שלו. אבל המשימה הרבה יותר מורכבת לכם כמנהלים! מנהל טוב הוא זה שיודע לראות את כל אחד מעובדיו כיחידה בפני עצמה. כל עובד זקוק למשהו אחר, כל אדם מופעל בצורה שונה ומצפה ליחס שונה, השקיעו בהכרות עם העובדים שלכם, עם החלומות שלהם, הצרכים
המיוחדים שלהם, ושיטות התקשורת המדויקות לכל אחד מהם. יש עובדים שזקוקים ליותר פידבקים ועידוד ויש כאלה שיעדיפו לעבוד בשקט ללא הפרעות וללא התערבות. תלמדו את העובדים שלכם והשתדלו לנהוג עם כל אחד לפי המאפיין אותו, כך תרוויחו תקשורת טובה ובריאה עם העובד וכמובן תוכלו לרתום אותו בקלות להצלחת הארגון ושייכות אליו.

2. עזרו לעובדים שלכם להצליח – הציפיות מהעובדים שלנו גבוהות וברורות מאוד. כל מנהל יודע בדיוק איך הוא רוצה שהדברים יתנהלו ומה ההישגים שהוא מצפה לראות. שימו לב שגם העובדים שלכם מודעים לציפיות, לתחושות ולחזון שלכם. לעיתים מתוך הרגל ושגרה אנו שוכחים לתאם ציפיות מול העובד, מה שמוביל לאכזבות ולחוסר הבנה. בצעו באופן קבוע עם העובדים שלכם שיחות המשקפות את יעדי הביצוע האישיים אשר מצופה מהם להשיג, את האופן בו מצופה מהם לפעול ולעבוד, הביצועים אותם השיגו בפועל, ויותר מכך, בדקו שיש בידם את כל הכלים להצליח. הן כלים טכניים והן כלים מנטליים. אפשרו להם להביע את דעתם בנוגע לאופן בו הם רואים את הדברים ולהציע רעיונות חדשים לביצוע המשימות בדרך שלהם.

3. פיתוח אישי והכשרה – מקום עבודה טוב נמדד גם ביכולת של העובדים שלו להתקדם ולהתפתח בתחומם. כל עובד כיום רוצה לדעת שיש לו אופק תעסוקתי ואינטלקטואלי במקום העבודה שלו. העולם מתקדם ובכל תחום יש תמיד מה ללמוד ולהשתדרג. תנו לעובדים שלכם את הבטחון והאפשרות להתקדם ולהתמקצע עוד ועוד בתחומם. הקשיבו מעבר למילים שלהם מה החלומות והשאיפות המקצועיות שלהם, הציבו להם יעדי התפתחות אישית ועזרו להם להגשים אותם באמצעות בניית תוכנית הכשרה ופיתוח מקצועי ואישי לכל עובד / מחלקה.
יתכן והדברים החדשים שילמדו לא יהיו קשורים באופן ישיר לעבודה היומיומית אך היכולות של העובדים שלכם ישודרגו ללא ספק ויגרמו להם להגדיל ראש, ולראות איך לשלב את הידע החדש בארגון, מה שיוביל לבסוף לתוצאות והישגים טובים יותר ולייעול עבודה והתקדמות של כלל החברה. בנוסף, תוכלו לשים לב שעובד שמרגיש מושקע, שראו אותו ודאגו לפיתוחו האישי, יהיה מחויב למקום עבודתו וירצה לתת מעצמו ולהשקיע הרבה יותר למען הצלחת הארגון.

4. ערכים וחזון – אחד הדברים החשובים לעובדים כיום, הוא להרגיש משמעות והגשמה. העובדים שלכם רוצים להרגיש שהם תורמים לסביבה שלהם והם משמעותיים בעשיה היומיומית. על כן ודאו כי העובדים שלכם מחוברים לערכים ולחזון של הארגון, דאגו להטמיע את הערכים שלכם, גם הערכים העסקיים והחזון שלכם בעסק וגם כבני אדם. ברגע שיהיו מונחים על השולחן ערכים, מידות טובות שיח פתוח על אמונות ודרך חיים, באופן אוטומטי העובדים שלכם ירצו להיות חלק ויתחברו באופן אישי מה שייתן לכל הצדדים תחושה של יצירה משותפת ומשמעותית.

לסיכום,
כלל הטיפים שנכתבו כאן, יעזרו לכם, מנהלים לחבר את העובדים שלכם לארגון ולגרום להם תחושה שהם חלק בלתי נפרד ממנו. לעיתים דברים קטנים שאנו יכולים לשנות ביומיום שלנו, בהתנהלות ובתשומת הלב לכל
עובד, יכולים להוות שינוי מהותי ביחס של העובד לארגון, ברצון שלו להשקיע ומתוך כך כמובן בתפוקה והתוצאות שהוא יביא לעסק שלנו. כדי לנהל את הדרך שאנו מייחלים לעבור עם כל עובד, החל מהציפיות שלנו ושלו, החזון
וצורת ההתנהלות ועד לתנאים, פיתוח, הכשרה והתקדמות לאורך השנים, אנו ממליצים לכל ארגון שרוצה לצמוח ולהתפתח בדרך הנכונה, להשקיע במשאב החשוב ביותר- והוא המשאב האנושי על ידי ביצוע תהליכי הערכת עובדים וניהול יעדים מסודרים ועקביים שיתנו לכם כמנהלים תמונת מצב אמיתית על העובדים שלכם, ויעזרו לכם לעקוב לאורך זמן

בהתקדמות, צמיחה ותפוקה של כל עובד. וכמובן יתנו לעובדים שלכם את היכולת להביע את רצונותיהם, לשוחח איתכם באופן עקבי ולהיות בקשר רציף בתיאום ציפיות מוסדר של שני הצדדים, ובתקשורת בריאה ומדויקת לטובת העסק שלכם. כדי לשמוע עוד על תהליכי הערכת עובדים, איך עושים זאת ואיך מנהלים את כל המידע ביעילות ובאופן שיעזור לכם להפיק תוצאות מיידיות וברורות אנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא עוד על התהליך: מערכת הערכת עובדים.

מאמרים קשורים

עולם משאבי האנוש פתוח לפניכם! בואו ללמוד דברים חדשים שישדרגו את העבודה היומיומית שלכם.

בעבר, מקומות התעסוקה היו נמדדים על פי סוג העבודה, רמת הקושי שלה, משכורת ובעיקר בטחון תעסוקתי לטווח ארוך. אם תתייעצו עם ההורים/ הסבים שלכם היכן כדאי לעבוד, הם ישר יענו משרדים ממשלתיים, תאגידים גדולים – שהעבודה בהם לאו דווקא מעניינת / ריווחית אבל הבטחון התעסוקתי והתנאים הברורים הם שיצרו את התשובה החד משמעית לדור שחיפש […]

דילוג לתוכן